بانس ریت یا نرخ پرش چیست ؟

بانس ریت یا نرخ پرش ، به تعداد کاربرانی گفته می شود که صفحه را در هر زمان مشخص و بدون اقدام خاصی ترک می کنند. اقدام مستقیم واکنشی است که وبمستر هنگام ایجاد صفحه در ذهن داشته است. نحوه تکمیل فرم تماس ، بارگیری پرونده ، ثبت نام در سایت ، خرید محصول و. البته باید توجه داشت که زمان session هر کاربر برای محاسبه بانس ریت بسیار مهم است. اگر کاربر بیش از نیم ساعت یک برگه را در مرورگر باز نگه دارد ، زمان محاسبه session منقضی می شود. session وقتی کاربر وارد سیستم می شود دوباره حساب می کند و به سایت خود نظارت می کند. شرکت ون بک لینک با خدماتی همچون خرید رپورتاژ آگهی در خدمت شماست

تاثیر نرخ پرش در سئو 

سوال تاثیر نرخ پرش در سئو را میتوان به دو بخش تقسیم کرد برای خرید تبلیغات برای سایت حتما با ما تماس بگیرید

اول ، آیا نرخ پرش بر رتبه صفحه نتایج گوگل سایت من تأثیر می گذارد؟

جواب کوتاه، نه است. اگرچه سایت بانس ریت به عنوان یکی از اصلی ترین KPI ها در استراتژی سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرد ، اما تنها عاملی نیست که در رتبه بندی نتایج شما در گوگل تأثیرگذار است. با این وجود نمی توان تأثیر این معیار را بر سلامت کلی سایت کاملاً نادیده گرفت.

بر اساس یکی از تحقیقاتی که توسط سایت ون بک لینک انجام شده است، سایتهایی که نرخ پرش کمتری دارند، معمولا در نتایج برتر گوگل هم قرار میگیرند. اما چرا؟ به این خاطر که گوگل بالا بودن بانس ریت را به عنوان یک مشکل احتمالی سایت در نظر میگیرد. به عنوان مثال بالا بودن بانس ریت سایت میتواند به معنی هر یک از موارد زیر باشد:

  • مشکل در رابط کاربری
  • کندی سایت (پایین بودن سرعت بارگذاری سایت)
  • بهینه نبودن سایت برای موبایل
  • کپی بودن محتوا
  • قدیمی بودن محتوا

هر یک از موارد، میتوانند یکی از دلایل ترک سایت توسط کاربر باشد. بنابراین شناسایی هر یک از آنها و برطرف کردن مشکل، قطعا هم در بهبود نرخ پرش سایت و هم در وضعیت سئوی سایت تاثیرگذار است.

محاسبه بانس ریت

محاسبه بانس ریت کار بسیار دشواری نیست! تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام در ابزار رایگان Analytics گوگل است. سپس از منوی سمت چپ ، به Audience و سپس Overview بروید. در این بخش ، نرخ پرش هر صفحه از سایت را بر اساس نوع دستگاه ، موبایل یا ثابت در بازه های زمانی مختلف مشاهده خواهید کرد.

طراحی و چیدمان وب سایت

طراحی سایت و چیدمان وب سایت یکی از عوامل موثر در نرخ پرش سایت است، خصوصا در نسخه تلفن همراه. المانهایی که به عنوان گزینه های کال تو اکشن در نظر میگیرید، باید در فضای مناسب با دسترسی راحت قرار گیرند. یکی از مواردی که در مطلب ارورهای سرچ کنسول به آن اشاره شد، خطای مربوط به موبایل فرندلی بودن سایت است. زمانی که المانهای سایت به گونه ای قرار گرفته اند که کاربر نمیتواند به راحتی روی گزینه مد نظرش کلیک کند.

مرتبط بودن عنوان و محتوای صفحه

نرخ کلیک یا  CTR یکی دیگر از معیارهای سنجش سئوی سایت است. بالا بودن نرخ کلیک سایت، یکی از ایده آل های هر وبمستر است، اما نرخ کلیک بالا همراه با نرخ تعامل پایین، نشان از یک مشکل بزرگ است! برخی از افراد به منظور افزایش نرخ کلیک سایت، از عبارتهای جذاب و بعضا غری مرتبط با محتوای سایت استفاده میکنند. این ترفند شاید در کوتاه منجر به افزایش نرخ کلیک سایت شود، اما در دراز مدت موجب افزایش بانس ریت هم میشود! بنابراین عنوانی که برای صفحه انتخاب میکنید، باید کاملا با محتوای صفحه همخوانی داشته باشد.

سرعت سایت و رابط کاربری

در حالت ایده آل حداکثر سرعت بارگذاری سایت ۳ ثانیه بیشتر و سرعت رندرینگ ۱٫۵ ثانیه بیشتر نیست. در صورتی که سرعت سایت وردپرسی شما نزدیک به این مقادیر نباشد، نرخ پرش سایت هم زیاد خواهد شد. البته بالا بودن سرعت بارگذاری سایت، نه تنها از دید کاربر، بلکه از دید گوگل هم یک امتیاز منفی حساب شده و در دراز مدت موجب افت رتبه سایت میشود.

بانس ریت خوب برای سایت چقدر است؟

بیشتر کارشناسان سئو می گویند که نرخ پرش سایت باید زیر ۴۰٪ باشد و بیش از ۵۵٪ نباشد. در حالت کلی، در صورتی که مقدار این پارامتر حدود ۶۰ درصد باشد، بهتر است که از روشهای مختلف جهت بهینه سازی این معیار استفاده شود. اما فراموش نکنید که همه چیز به سایت و زمینه کاری آن بستگی دارد.

به عنوان مثال، سایتی که در زمینه ترجمه لغات انگلیسی فعالیت میکند را در نظر بگیرید. این سایت با توجه به نوع محتوا و فعالیتی که دارد، نرخ پرش بالایی هم خواهد داشت.

 

خرید تبلیغات برای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *