سئو داخلی سایت و سئو خارجی چه هستند و چه تفاوتی دارند

سئو داخلی سایت و سئو خارچی

سئو و بهینه سازی سایت

اگر در مورد سئو و بهینه سازی سایت کمی تحقیق کنید ، هنگامی که برای اولین بار با موضوعی روبرو می شوید ، دو موضوع مهم و اساسی وجود دارد به نام سئو داخلی و سئو خارجی. اگر دوست دارید در مورد سئو بیشتر بدانید و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید ، بهتر است تا پایان این مقاله با ما باشید. در این مقاله سعی داریم کلیه اطلاعاتی را که در این زمینه نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم.

چک لیست سئو چیست و چرا باید به آن توجه کنید؟

همه ما درباره تکنیک ها و تکنیک های استفاده شده در سئو به صورت خارجی و داخلی شنیده ایم ، اما آیا شما از چنین میانبرهایی استفاده می کنید؟ آیا این نکات ، که در ده متن و مقاله نوشته شده است ، می تواند به شما در بهبود سایت سئو کمک کند؟ آیا می توان رتبه گوگل را از این طریق افزایش داد؟

اگر سالهاست که از موتور جستجوی گوگل برای یافتن سوالات خود استفاده می کنید ، حتماً متوجه شده اید که این موتور جستجو نسبت به گذشته بسیار پیشرفته تر شده است و سایت های مرتبط تری را با موضوع مورد علاقه خود به شما می دهد. این به این دلیل است که الگوریتم های گوگل در این مدت پیشرفته تر شده اند. خوشبختانه الگوریتم های مورد استفاده در موتور جستجوی گوگل بسیار پیشرفته تر و خارج از روش سنتی شده اند.

گوگل اکنون چنان پیشرفته است که حتی مایل است لحن صحبت شما را تشخیص دهد. در همین راستا ، ابزارها و الگوریتم های گوگل با کمک تعدادی از عوامل در محتوای شما ، سعی می کنند بهترین مطالبی را که نیازهای آنها را برآورده می کند به مخاطبان خود نشان دهند. آیا شما آماده یک جهش اساسی در بهینه سازی وب سایت خود هستید؟ ادامه این مقاله را از دست ندهید.

چک لیست سئو چیست

چگونه می‌توانیم معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی را دسته‌بندی کنیم؟

با کمی جستجو در اینترنت متوجه می‌شوید که افراد مختلف، فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی را دسته‌بندی کرده‌اند به نحوی که شاید از واقعیت هم دور شده باشند! حقیقت این است که دسته‌بندی‌ها و طبقه‌بندی‌های انجام شده کاملاً سلیقه ای بوده و در بیشتر مواقع بدون داشتن یک مسیر درست و صحیح حرکت کرده‌است. رایج‌ترین و علمی‌ترین طبقه‌بندی فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل، عبارت اند از:

  • فاکتورها و معیارهای تولید محتوا
  • فاکتورها و معیارهای فنی و تکنیکی

شاید این نوع از فاکتور بندی این روزها عام نباشد، اما حقیقت این است که تمامی فاکتورهای گوگل برای تقسیم جایگاه‌های خود به این دو گروه فاکتور دسته‌بندی دارد. این روزها که مبحث سئو بسیار داغ است، سعی کرده‌اند با ایجاد دسته‌بندی برای سئو داخلی (on page seo) و سئو خارجی (off page seo) راه را برای یادگیری مباحث سئو و بهینه‌سازی سایت، کمی آسانتر کرده‌اند.

سئو داخلی سایت چیست

سئو داخلی سایت چیست؟ (What is On page Seo)

وقتی از سئوی داخلی یا On Page SEO صحبت می‌کنیم، باید در مورد تکنیک‌ها و فنونی صحبت کنیم که می‌توانیم آن‌ها را درون سایت خودمان انجام دهیم. شما به تمامی این موارد دسترسی دارید و قادر هستید که به راحتی اقدام به بهینه‌سازی وبسایت خود کنید. به عنوان مثال برخی از کارهایی که برای سئو داخلی می‌توانید انجام دهید، عبارت اند از:

  • بهینه‌سازی URL و آدرس‌های اینترنتی
  • به کار بردن کلمات کلیدی
  • لینک سازی داخلی
  • افزایش سرعت سایت
  • کاهش بانس ریت

در ادامه برخی از این فعالیت‌ها برای بهینه‌سازی داخلی را باهم بررسی می‌کنیم:

عنوان صفحه (Page Title) جزو مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی

هر صفحه از سایت شما باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد که از کلمه کلیدی اصلی شما استفاده می کند. به عنوان مثال ، فرض کنید ما سعی می کنیم یک پست سئو خارجی منتشر کنیم! عنوان صفحه ما باید حاوی کلید واژه اصلی این صفحه باشد ، یعنی سئو خارجی. اگر بتوانید از کلمات کلیدی بهتر و برتر در عنوان صفحه خود استفاده کنید ، در نهایت می توانید شانس دیده شدن خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

تگ توضیحات (Meta Description)، تگ فراموش شده ولی مهم

یکی از مهمترین برچسب ها برای بهینه سازی وب سایت که ما اغلب فراموش می کنیم ، برچسب توضیحات یا توضیحات متا است. در جدیدترین الگوریتم های گوگل ، که انقلابی در بهینه سازی سایت ایجاد کرده اند ، متوجه شده ایم که استفاده از این برچسب و قابلیت های منحصر به فرد آن می تواند به شما در بهبود سریع رتبه بندی موتور جستجوی گوگل کمک کند.

به عنوان مثال ، برچسب توصیفی که می توانیم برای یک صفحه اختصاصی سئو برای جذب کاربران بیشتر بنویسیم ، این است:

سئو خارجی چیست؟ چرا ما باید به سئو خارجی اهمیت دهیم؟ روش ها و تکنیک های بهینه سازی خارجی سایت چیست؟ آیا SEO Off page هنوز هم این روزها اعمال می شود؟

متا تگ کلمات کلیدی، عنصری از بین رفته ولی جالب!

از جمله کارها و تکنیک هایی که می توان به بهینه سازی داخلی یک سایت اشاره کرد ، استفاده از متا تگ کلمات کلیدی روش دیگری است که این روزها رایج است. روشی که باید کلمات کلیدی خود را وارد کنید (کلمه کلیدی اصلی به علاوه LSI) در برچسب های متا خود. گوگل این روزها زیاد به این موارد توجه نمی کند ، اما شک نکنید که انجام این کار خالی از لطف و بهره نیست.

ساختاربندی و بهینه‌سازی آدرس اینترنتی صفحات یا URL

موارد دیگری که می توانید برای بهینه سازی وب سایت خود انجام دهید شامل بهینه سازی URL است. در این زمینه ، شما باید یک URL خاص برای هر صفحه در نظر بگیرید و آن را بهینه کنید تا URL شما به وضوح قابل مشاهده باشد. استفاده از کلمه کلیدی در URL (معمولاً به انگلیسی) می تواند به سایت شما در رتبه بندی گوگل کمک کند.

اگر نشانی های اینترنتی صفحات قدیمی شما نادرست باشد و از کلمات کلیدی در آنها استفاده نشده باشد ، می توانید به راحتی URL صفحات را تغییر داده و با استفاده از ابزارهای تغییر مسیر صفحات قبلی را به صورت خودکار به صفحات جدید هدایت کنید در صورتی که در جستجوی گوگل نمایه شده اند موتور بودن. به این ترتیب به بهینه سازی بهتر سایت خود کمک می کنید و در دسته بندی رتبه بهتری پیدا خواهید کرد.

چگالی کلمات کلیدی، اصولی پایه ای برای تولید محتوای بهینه‌سازی شده

حتما شنیده اید که محتوا سلطان است ، اما همه مطالب توسط گوگل رتبه بندی نمی شوند. برای اینکه محتوای شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد ، باید نحوه استفاده از کلمات کلیدی خود را در نظر بگیرید. معمولاً برای اینکه بتوانید در گوگل با یک کلمه کلیدی خاص رتبه خوبی کسب کنید ، فقط از 2 تا 5٪ از متن شما استفاده شده است.

در واقع استفاده از کلمات کلیدی کم و بیش در متن بر اساس این درصد می تواند صدمات زیادی به کار شما وارد کند. البته چندین روش دیگر نیز وجود دارد ، مانند استفاده از کلمات کلیدی در پاراگراف اول ، عناوین و که باید مورد توجه قرار گیرند. آیا محتوای سئو شما از نظر تراکم کلمات کلیدی عملکرد خوبی داشته است؟

بهینه‌سازی عکس‌ها و تصاویر، بهبود جذابیت سایت

از جمله دیگر کارهایی که می‌توانید برای بهینه‌سازی سایت خود انجام دهید تا از نظر رتبه گوگل، افزایش جایگاه داشته باشد، بهینه کردن تصاویر و عکس هاست به صورتی که بتوان به عکس‌های شما سئو شده گفت! برای این کار تنها لازم است که تگ‌های ALT و Title را در عکس‌های خود استفاده کنید. این کار کمک می‌کند که گوگل متوجه شود، عکس شما مربوط به چیست و بهتر است برای چه جستجوهایی تصاویر شما را به کاربران نمایش دهد.

لینک سازی داخلی، کمک به طبقه‌بندی و بهبود جایگاه سایت در گوگل

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها و فنونی که برای سایت خود می‌توانید به کار ببرید، لینک سازی داخلی است. لینک سازی داخلی در واقع کمک می‌کند تا دسته‌بندی سایت شما به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد و صفحات مرتبط با کمک یکدیگر افزایش رتبه داشته باشند. اگر در زمینه لینک سازی داخلی ضعیف هستید و نمی‌دانید که چطور این کار را انجام دهید، حتماً با کمی سرچ و تحقیق در این رابطه اطلاعات خود را افزایش دهید.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

سئو خارجی وب سایت چیست؟ (What is Off page SEO)

وقتی در مورد سئو خارجی صحبت می‌کنیم، منظورمان همان تکنیک‌ها و فنونی است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا رتبه وبسایت شما در گوگل و دیگر موتورهای جستجو بهبود شدیدی پیدا کنید. شما در اکثر موارد قادر به کنترل این تکنیک‌ها و دسترسی‌ها نیستید، اما استفاده از آن‌ها، کار سخت و یا پیچیده‌ای نیست.

شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، ترافیک زیادی را به سمت سایت خود بکشانید. ترافیکی که به شما کمک می‌کند تا محصولات، خدمات و … خود را به سریع‌ترین شکل ممکن بفروشید. به عنوان مثال در این زمینه می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • ساخت لینک خارجی
  • گذاشتن پست مهمان
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی (سوشیال سیگنال)

نتیجه‌گیری: سئو را از کجا شروع کنم؟

اکنون که با مفاهیم و برخی از تکنیک های بهینه سازی وب سایت آشنا شدید ، زمان شروع کار فرا رسیده است. شرکت در دوره های آموزشی آنلاین سئو یا کتابهایی که در این زمینه نوشته شده است می تواند به شما کمک کند.

خرید تبلیغات برای سایت

رتبه بندی معیارگوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *