یکی از مهمترین روشهایی که همیشه نقش کلیدی در بهبود رتبه سایت در گوگل داشته است ، استفاده از تبلیغات ریپورتاژ است. در این مقاله ، ما قصد داریم کلمه تبلیغ ریپورتاژ را تعریف کنیم ، نحوه ایجاد آن را برای بازخورد بیشتر و افزایش رتبه سایت بررسی کنیم.

معرفی ریپورتاژ آگهی

برای آگاهی از تأثیر تبلیغات ریپورتاژ و تایر آن در بهینه سازی سایت ، بهتر است ابتدا با تعریف کلمه ریپورتاژ آشنا شوید:

تبلیغات ریپورتاژ یکی از به روزترین روش های برندسازی و بازاریابی است که با استفاده از کلمات هدفمند در سایت های خبری منتشر می شود و کاربران را به سایت شما هدایت می کند. ریپورتاژ یک راه عالی برای دریافت بک لینک است. تبلیغات ریپورتاژ یک روش تبلیغاتی موثر است که توسط سئوها و مدیران وب استفاده می شود.

یکی از مزایای مهم استفاده از این روش این است که می توانید محتوای خود را به صورت منحصر به فرد طراحی و منتشر کنید و حتی اگر پس از مدتی تصمیم به بازنشر مجدد محتوا بگیرید ، امکان پرداخت مجدد آن وجود دارد.

ریپورتاژ یکی از روش های خاکستری سئو است که در صورت استفاده صحیح ، تأثیر طولانی مدت و موثری بر ذهن کاربران و بازدیدکنندگان سایت می گذارد. استفاده از ریپورتاژ این تبلیغ با تولید محتوای سئو(با استفاده از کلمات کلیدی موثر و تکراری) با لینک اصلی سایت در پربازدیدترین سایتها و سایتهای خبری تولید می شود.

به طور کلی ، برای سئو و بهینه سازی سایت ، دو روش سئو کلاه سفید ، سئو کلاه سیاه وجود دارد و بین این دو روش ، سئو کلاه خاکستری وجود دارد. که به جز سئوی خاکستری ، ریپوتاژ آگهی است.

معرفی ریپورتاژ آگهی

تاثیر ریپورتاژ آگهی بر افزایش رتبه سایت

همانطور که در مقاله ایجاد لینک خارجی در سایت اولین کلیک توضیح داده شد ، دریافت بک لینک از سایت های دیگر یک راه مهم و موثر برای رتبه بندی سایت و افزایش بازدید از سایت است. نکته قابل توجه در روش استفاده از تبلیغات ریپورتاژ این است که برای افزایش ماندگاری این کار ، باید لینک سایت خود را در پربازدیدترین سایتهای خبری قرار دهید.

پیاده سازی یک ریپورتاژ آگهی متنی

برای خلق یک ریپوتاژ آگهی متنی، ابتدا باید یک متن جذاب و واقع گرایانه در مورد فعالیت های سایت، محصولات و خدمات ارائه شده نگارش کنید که این کار را می توانید به متخصصان تولید محتوا بسپارید. سپس با انتخاب یک سایت مناسب با ترافیک بالا و موضوع مرتبط برای قرار دادن ریپورتاژ، با مسئول صحبت با مسئول تبلیغات سایت جهت تعیین مبلغ و نحوه قرار دادن محتوا هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

برای اینکه ریپورتاژ آگهی شما تاثیر مناسبی داشته باشد، رعایت موارد زیر ضروری است:

  1. در ابتدای مقاله خود حتما در مورد برند سایت توضیح دهید.
  2. از عناوین جذاب در متن خود استفاده کنید.
  3. عکس های زیبایی که توجه کاربر را به خود جلب کند طراحی کنید و در متن قرار دهید.
  4. ۲ یا ۳ لینک در متن با کلمه کلیدی های موردنیاز خود ایجاد کنید که کاربر را به صفحات خاصی از سایت شما ارجاع می دهد.

مراحل پیاده سازی تکنیک ریپورتاژ آگهی در سایت های تبلیغات کلیکی

  1. یک بنر با شعار تبلیغاتی کسب و کار خود طراحی کنید.
  2. در سایت هایی مانند یکتانت، یا مدیا اد ثبت نام کنید و عضو شوید.
  3. بنر طراحی شده را در یکی از سایت های بالا آپلود کنید.
  4. گزینه هایی برای مدت زمان نمایش بنر (ریپورتاژ آگهی)، محل نمایش بنر وجود دارد، متناسب با حوزه کسب و کار خود سایت های مدنظری که می خواهید بنر نمایش داده شود، مشخص کنید.
  5. در یک محتوای متنی نکات کاربردی خدمات یا محصولات یا نام تجاری خود را معرفی کنید. در واقع این متن باید حاوی کلمات کلیدی که می خواهید توسط آن ها دیده شوید باشد. برخی از سایت ها میزان مناسب و متعارف تعداد کلمات متن را تخمین زده و باید طبق آن تولید محتوا کرده و در سایت منتشر کنید.
  6. بعد از انتخاب گزینه های بالا، سایت مبدا مبلغی را برای پرداخت تعیین می کند.

نکته ای که درمورد تبلیغات کلیکی باید مدنظر داشته باشید این است که مبلغی که سایت از شما دریافت می کند صرفا جهت نمایش بنر تبلیغاتی سایت است نه به ازای هر کلیکی که کاربران جدید به عنوان بک لینک سایت های پر بازدید مشاهده می کنند. یعنی کاربر با مشاهده بنر خودش انتخاب می کند که روی بنر کلیک کند یا خیر.

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

موثرترین قسمتی که کاربر با مشاهده آن ترغیب به کلیک کردن روی سایت می شود، مشاهده یک بنر تبلیغاتی جذاب و زیبا است. برای طراحی بنر تبلیغاتی از یک گرافیست کمک بگیرید یا در صورتی که بودجه لازم برای این کار را ندارید، چندین سایت وجود دارد که ارای آرشیو کل تبلیغات است. مانند سایت:

www.moat.com : در این سایت ایده تبلیغاتی، جملات تبلیغاتی و حتی بنرهای تبلیغاتی وجود دارد که می توانید از آن ایده بگیرید.

بنرهای تبلیغاتی آماده

بنرهای تبلیغاتی آماده در سایت های زیر که در دسترس ایران هم هست، وجود دارد. از جمله:

  • Bannersnack.com
  • Canva.com
  • Cetra.com

استفاده از تکنیک

این روش تکنیکی است که از طریق آن می توانید بنرها را با یکدیگر مقایسه کنید. از طریق این آزمون ، آزمون را می توان بین دو گزینه مانند بین دو صفحه فرود ، بین دو متن ، بین دو دکمه یا بین دو رنگ استفاده شده مقایسه کرد.

در این آزمون ، دو صفحه از سایت با تفاوت های یکسان ، در همان زمان برای بازدیدکنندگان یکسان نمایش داده می شود و در نهایت یک صفحه تلخ با تبدیل بیشتر و نرخ کلیک بالاتر برنده و انتخاب می شود. این آزمایش برای تغییرات و مقایسه با شرایط تقریباً یکسان انجام می شود.

اشتباهات رایج در ریپورتاژ آگهی

اشتباهات رایج در ریپورتاژ آگهی

استفاده از محتوای تکراری ممنوع

در قسمت مراحل پیاده سازی تکنیک های ریپورتاژ آگهی، یکی از مراحل تولید محتوا است. این نکته را در نظر داشته باشید که در تهیه و انتشار ریپورتاژ هم تولید محتوا و استفاده از کلمات مناسب برای حوزه کسب و کار، استفاده از کلمات کلیدی صحیح و کاربردی تاثیر به سزایی در جلب نظر و اعتماد کاربران و افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل دارد.

استفاده از بنر تکراری ممنوع

زمانی که از بنر تکراری استفاده می کنید، حس ارزش دادن به کاربر و بازدید کننده را از او می گیرید و کاربر این بنر را تکراری یا کپی شده تلقی می کند و دیگر روی بنر کلیک نمی کند که این کار در نهایت باعث کاهش نرخ کلیک سایت می شود.

سخن پایانی

تبلیغات ریپورتاژ یک روش تبلیغاتی موثر است که هم توسط کاربر مورد توجه قرار می گیرد و هم اینکه پس از انتشار محتوا در سایت میزبان ، بسیاری از کاربران بر روی تبلیغات ریپورتاژ کلیک می کنند که باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش اعتبار سایت از نظر گوگل می شود به

به طور کلی ، باید گفت که استفاده از تبلیغات ریپورتاژ یک راه هدفمند و عالی برای جلب اعتماد و توجه کاربر است که در صورت رعایت اصول شرح داده شده در بالا ، تعداد کلیک کاربران را افزایش می دهد و مهمتر از همه ، توجه گوگل را به خود جلب می کند و در نهایت رتبه سایت افزایش می یابد.