معرفی Screaming Frog | آچار فرانسه سئو

آشنایی با Screaming Frog آچار فرانسه سئو

ابزارهای مختلفی برای بررسی اشکالات سئو در وب سایتها در وب و نرم افزار ویندوز موجود است و نرم افزار Screaming Frog یکی از بهترین هاست که کاربردهای زیادی برای وب مسترها و وظایف سئو دارد.

با استفاده از این نرم افزار می توانید سایت خود را جستجو کرده و مشکلات داخلی آن را در بخشهای مختلف بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را برطرف کنید. در واقع ، این نرم افزار مانند آچار فرانسه است که هر مدیر وب سایت باید کار با آن را بیاموزد.

معرفی نرم افزار Screaming Frog

معرفی نرم افزار Screaming Frog

این نرم افزار یک عنکبوت بسیار قدرتمند است که دقیقاً مانند خزنده های گوگل صفحه به صفحه و لینک به لینک سایت شما می خزد و همه موارد را لیست می کند تا بتوانید آنها را به دقت بررسی کنید.

نسخه رایگان این نرم افزار برای سایت های کوچک مناسب است و می تواند تا 500 لینک را جستجو کند و برای لینک های بیشتر باید نسخه پولی آن را خریداری کنید.

کمک نرم افزار Screaming Frog بر سئو

نرم افزار Screaming Frog چه کمکی به سئو سایت میکند

برای عیب یابی دقیق محتوا و ساختار سایت می توانید از این نرم افزار استفاده کنید ، بسیاری از مشکلات ثبت شده توسط این نرم افزار در صورت برطرف شدن مستقیماً بر روی سایت شما سئو تأثیر می گذارد. از جمله قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیدا کردن لینک های شکسته

پس از خزیدن سایت توسط نرم افزار ، لیست کاملی از 404 صفحه سایت برای شما نمایش داده می شود که شامل لینک های داخلی سایت است و باید در اسرع وقت بررسی و برطرف شود.

404 صفحه تأثیر مستقیم در افزایش نرخ گزاف گویی سایت دارد زیرا باعث نارضایتی کاربر می شود زیرا هیچ کاربری دوست ندارد روی پیوندی کلیک کند که صفحه آن دیگر در سایت وجود ندارد.

بررسی عنوان و توضیحات صفحات

با کمک این نرم افزار می توانید عنوان عنوان و توضیحات توضیحات همه صفحات سایت را بررسی کنید و اگر این دو مورد در صفحه ظاهر نشد ، یکی از آنها به اشتباه وارد شده است ، قابل اصلاح است.

این دو مورد در بهبود وضعیت سئو سایت بسیار مثر هستند زیرا کاربر ابتدا این دو مورد را قبل از ورود به سایت شما در موتورهای جستجو مشاهده می کند. بنابراین ، باید در نوشتن آنها بسیار مراقب باشید تا میزان کلیک توسط کاربر افزایش یابد.

تهیه نقشه سایت

در سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس می توانید با استفاده از افزونه های سئو نقشه سایت ایجاد کنید اما اکثر سایت هایی که به صورت دست نویس و کدگذاری شده اند از این ویژگی برخوردار نیستند. با کمک Scratching Frag می توانید یک نقشه سایت یا Sitemap کامل ایجاد کنید و آن را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید تا صفحات سایت خود را بهتر بشناسید.

قابلیت خزش هر نوع سایت

برای سایت های مدرن امروزی ، از فن آوری های مختلف برنامه نویسی مانند Angular ، React و Vue.js استفاده می شود که اغلب در جاوا اسکریپت بارگذاری می شوند و بسیار مهم است که گوگل آنها را به درستی خزنده کند. این نرم افزار می تواند به راحتی هر نوع سایتی را جستجو کرده و در صورت بروز مشکل به شما اطلاع دهد.

تهیه لیست از ریدایرکت ها

همه سایتها از انواع مختلف ریدایرکت مانند ۳۰۱ – ۳۰۲ – ۳۰۷ و … استفاده میکنند و با کمک این نرم افزار میتوانید لیستی از همه آنها را در اختیار داشته باشید. اگر ریدایرکتی به صورت اشتباه انجام شده میتوانید آن را اصلاح کنید و اگر دیگر به یک ریدایرکت قدیمی نیاز ندارید میتوانید آن را حذف کنید.

تهیه لیست محتوای تکراری

ممکن است صفحاتی با عنوان و محتوای تکراری در سایت وجود داشته باشد که ما از آنها بی اطلاع هستیم. محتوای تکراری روی سئو تأثیر منفی دارد زیرا گوگل نمی داند کدام یک از بسیاری از صفحات با همان محتوا باید در صفحه نتایج نمایش داده شود.

با استفاده از این نرم افزار لیستی از صفحات با محتوای تکراری برای شما نمایش داده می شود که به راحتی می توانید مشکلات را اصلاح و برطرف کنید.

تهیه نقشه ساختار سایت

سایت ها از مجموعه متن و لینک تشکیل شده اند و از آنجا که دید تصویری از آن نداریم ، در نتیجه نمی توانیم مشکلات موجود در ساختار سایت را درک کنیم.

با تهیه نقشه های تصویری مانند تصویر زیر ، می توانید رابطه بین صفحات سایت و ساختار آنها را راحت تر و بهتر درک کنید و صفحاتی را که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند ، پیدا کنید.

 

ارتباط با ابزارهای آماری

این نرم افزار می تواند با گوگل آنالیتیکس – سرچ کنسول – Ahrefs و چندین ابزار حرفه ای دیگر ارتباط برقرار کند و هنگام خزیدن سایت ، می تواند به راحتی تعداد پیوندها و وضعیت آماری ورودی ارگانیک و صفحات عمومی را به شما نشان دهد.

با لینک دادن ابزارهای تقلا و آمار رایگان می توانید ببینید که کدام صفحات سایت شما عملکرد بهتری دارند و کدام صفحات عملکرد خوبی ندارند و بازدید کمتری دارند.

موارد ذکر شده بخشی از قابلیت های نرم افزار Screaming Frog بود که برای مشاغل سئو و بازاریاب های دیجیتال بسیار مناسب است و آنها باید از آن در برنامه روزانه خود استفاده کنند. در واقع ، بدون این نرم افزار ، بسیاری از مشکلات از دید ما پنهان مانده و نمی توانیم. بیایید به درستی تصمیم بگیریم که چرا سایتی رتبه بندی نشده و مشکل از کجاست! اگر می خواهید سئو را به صورت حرفه ای انجام دهید ، پیشنهاد می کنم استفاده از این نرم افزار محبوب را بیاموزید.

خرید تبلیغات برای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *