هزینه تبلیغ در گوگل

هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است و چطور محاسبه میشود

تخصیص بودجه برای تبلیغات در گوگل برای رشد و توسعه مشاغل اینترنتی بسیار مثر است و می توان گفت این بستر تبلیغاتی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه ترین در ایران است.

طبق آمار گوگل ، به ازای هر 1 دلار هزینه تبلیغات که مردم در بستر تبلیغات گوگل ادز پرداخت می کنند ، به طور متوسط ​​2 دلار فروش حاصل می شود ، این بدان معناست که تبلیغات در گوگل مناسب و مقرون به صرفه است ، اما در کشور ما به دلیل به کاهش ارزش. ارز ملی در سال های اخیر و محاسبه دلار هزینه تبلیغات در گوگل ممکن است این سوال را در ذهن مدیران تجاری ایجاد کند که هزینه تبلیغات در گوگل برای آنها چقدر است و این هزینه چگونه محاسبه می شود.

قیمت تبلیغات در گوگل چقدر است

قیمت تبلیغات در گوگل چقدر است ؟

پاسخ سریع این سوال از ۵۰۰ تومان برای هر کلیک تا مبالغ بالاتر است اما باید بدانید هزینه ای که برای تبلیغ در گوگل پرداخت میکنید به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد از جمله :

نوع تبلیغ : متنی – بنر – نصب اپلیکیشن – ریتارگت و …

میزان رقابت : هرچه شما رقبای قوی تری داشته باشید که همزمان با شما کمپین های فعال در گوگل ادز داشته باشند باید هزینه بالاتری در رقابت با آنها پرداخت کنید.

کلمات کلیدی انتخاب شده : هزینه کلیک در گوگل برای هر کلمه متفاوت است و اینجا هم میزان رقابت در هزینه ای که برای هر کلیک پرداخت میشود موثر است. معمولا کلمات تک سیلابی هزینه بالاتر و عبارات طولانی تر هزینه کمتری دارند.

عوامل تکنیکی : در نهایت گوگل بر اساس مقایسه کیفیت و کارآیی تبلیغ شما در مقایسه با رقبا به کمپین های شما امتیاز میدهد و بر اساس آن امتیاز است که هزینه نهایی تبلیغ شما مشخص میشود.

هزینه تبلیغ در گوگل چگونه محاسبه میشود

هزینه تبلیغ در گوگل چگونه محاسبه میشود؟

گوگل هزینه را از طریق حراج محاسبه می کند ، به این معنی که افراد در بستر گوگل ادز کمپین های خود را تشکیل می دهند و هزینه ای را برای کلیک های خود تعیین می کنند و در آخر گوگل از عواملی مانند کیفیت آگهی کیفیت کیفیت در رتبه بندی آگهی شما و طبق آن از آگهی استفاده می کند به آنها هزینه نهایی آگهی را تعیین می کند.

گوگل قبلاً توصیف کاملی از انواع کمپین ها و روش های تبلیغاتی ارائه داده است و خوب است بدانید که نکته مهم در گوگل ادز این است که رتبه بندی و محاسبه هزینه ها براساس شایستگی سایت ها تعیین می شود و نه از طریق بودجه آنها ارائه می دهند.

خوشبختانه در سیستم تبلیغات گوگل به هیچ وجه اینگونه نیست که هرچه بیشتر بپردازید ، کلیک های شما بیشتر می شود ، اما گوگل تصمیم می گیرد کدام سایت در بالای تبلیغات در بالای صفحه باشد و کدام یک سایت ها با بررسی عوامل توصیف شده. آنها باید بعد از آن باشند.

چطور هزینه تبلیغ در گوگل را کم کنیم

چطور هزینه تبلیغ در گوگل را کم کنیم

متداول ترین نوع تبلیغات در گوگل Search است ، به این معنی که شما تعدادی کلمه را مشخص می کنید و هنگامی که کاربران آنها را در گوگل جستجو می کنند ، گوگل تبلیغ شما را در بالای نتایج ارگانیک نشان می دهد.

هنگامی که کمپین شما در گوگل ادز تنظیم شد و کلیک و نمایش آن شروع شد ، می توانید عملکرد و هزینه هر یک از کلمات کلیدی را که انتخاب می کنید به طور جداگانه مشاهده کنید.

در پنل گوگل آنالیتیکز ، می توانید هدفی را برای فروشگاه یا هر فرم ثبت نام و خریدی که در سایت خود دارید مشخص کنید و بررسی کنید کدام کلمات کلیدی برای نمایش آگهی خود انتخاب کرده اید و همچنین کدام کلمات عملکرد ضعیف تری دارید؟ با گذشت زمان ، باید کلمات کم بازده را از کمپین خود حذف کنید و کلمات جدیدتری را به کمپین اضافه کنید.

همچنین کیفیت امتیاز کیفیت آگهی (برای آشنایی به دوره آموزشی مراجعه کنید) نقش بسیار مهمی در کاهش پرداخت شما دارد. صفحه ای که کاربر پس از کلیک بر روی گوگل به آن می رسد چقدر با متن تبلیغ مطابقت دارد و کاربر پس از رسیدن به آن نحوه رفتار صفحه شما در کاهش یا افزایش هزینه نهایی تبلیغات موثر است.

این مراحل و مفاهیم ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد ، اما نیازی نیست که با تمام این مفاهیم آشنا باشید و می توانید از یک متخصص بازاریابی دیجیتال آشنا با آگهی های گوگل در شرکت خود برای بهینه سازی مستمر کمپین های خود استفاده کنید. هرچه تخصص و تخصص این بازاریاب دیجیتال در آگهی های گوگل باشد و هرچه تعداد نمونه کارها بیشتری داشته باشد ، تسلط بیشتری نیز برای کاهش هزینه های شما خواهد داشت ، بنابراین قبل از شروع ، حتماً تخصص وی را بررسی کنید.

برای گوگل بسیار مهم است که وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک می کند ، چقدر از خدمات شما راضی هستند. چند درصد از افراد بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند و چه اتفاقی برای آنها می افتد بعد از آن می تواند برای گوگل اندازه گیری شود.

اگر تبلیغی دارید که کاربر پس از کلیک بر روی آن احساس خوبی ندارد و نمی تواند ارتباط لازم را با آن سایت یا برنامه برقرار کند ، باعث کاهش رتبه تبلیغات شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل می شود و هزینه های شما را افزایش می دهد.

بهینه سازی کمپین ها برای کاهش هزینه ها یک فعالیت منظم است و تا زمانی که یک کمپین فعال دارید باید برای به حداقل رساندن هزینه ها بهینه سازی کنید. البته ، بسیاری از مراحل بهینه سازی مربوط به سایت شما است – کیفیت محتوا و وضعیت سئو. – سرعت سایت ، به ویژه در موبایل ، و درجه سختی یا سهولت انجام فعالیت مورد نیاز توسط کاربر.

اگر برای ایجاد یا بهینه سازی کمپین های گوگل خود به کمک نیاز دارید یا هنوز نمی دانید سئو مناسب شما یا تبلیغات در گوگل بهترین است ، می توانید با استفاده از صفحه مشاوره با من تماس بگیرید تا راه حل مناسبی برای تجارت خود پیدا کنید. پیشنهاد میکنم.

خرید تبلیغات برای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *