یکی از بهترین راه ها برای جذب ترافیک و افزایش مخاطبان ، استفاده از رپورتاژ آگهی است. استفاده از رپورتاژ آگهی مناسب و اصولی می تواند توجه مخاطبین را به خود جلب کرده و آنها را متقاعد کند. همانطور که محتوای خوب و مفید در رپورتاژ آگهی می تواند اعتماد مشتریان و مخاطبان را جلب کند ، عکس این امر صادق است. رپورتاژی که محتوای ضعیفی داشته باشد رپورتاژ زامبی محسوب می شود و معایب زیادی دارد.

در یک کلام ، رپورتاژ آگهی به محتوایی اشاره می کند که با یک محصول بی طرف و بی طرف رفتار می کند و در نهایت یک اثر تبلیغاتی دارد. یعنی پس از خواندن محتوا ، سرانجام مخاطبان رپورتاژ آگهی به نویسنده و نوشته های وی اعتماد خود را جلب کرده و متقاعد می شوند که از محصول خاصی استفاده کنند. این روش تبلیغات زیر جلدی از تبلیغاتی مانند روش های کلیک کردن موثرتر است.

رپورتاژ آگهی امروزه بسیار محبوب هستند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. رپورتاژ آگهی اطلاعات مفیدی در اختیار خواننده قرار می دهد و پس از خواندن آن ، مخاطب احساس می کند مقاله مفیدی را خوانده و به اطلاعات خود اضافه کرده است.

اما در عین حال ، رپورتاژ آگهی وجود دارد که محتوای ضعیفی دارند. چنین گزارش هایی فاقد محتوای مفید برای خواننده یا افزودن هر چیزی به اطلاعات وی است و بنابراین مخاطب را جذب نمی کند. به چنین رپورتاژ هایی “رپورتاژ زامبی” گفته می شود. رپورتاژ زامبی علاوه بر نداشتن محتوای مفید برای مخاطبان ، تأثیرات مخربی بر سئو و رتبه بندی سایت خواهد داشت.

در ادامه این مقاله ، ابتدا رپورتاژ کاملتر و دقیق تری از زامبی ها و صفحات زامبی سایت را معرفی می کنیم. سپس ، تاثیری که این صفحات و مطالبی از این قبیل بر سئو سایت دارند ذکر می شود و در نهایت ، راهکارهایی برای مقابله با محتوای زامبی ارائه می شود.

رپورتاژ زامبی

منظور از صفحات و رپورتاژ آگهی زامبی چیست؟

قبل از ارائه تعریف مفصل از رپورتاژ زامبی یا صفحه زامبی ، باید به ریشه اصطلاح برسیم. در اصل ، محتوای زامبی از مفهومی به نام صفحات زامبی مشتق شده است. صفحات زامبی سایت آن دسته از صفحاتی هستند که با قرار گرفتن در زمره مطالب مفید و فعال وب سایت ، از تأثیر و قدرت این محتوای خوب می کاهند.

صفحه زامبی نه کاملاً بی فایده است و نه کاملاً قابل استفاده. اما معایب آن بسیار بیشتر از مزایای آن است. زیرا صفحات زامبی بر محتوای مفید و مناسب سایت که مطابق با اصول سئو طراحی شده و در جذب مخاطب مثر است تأثیر می گذارد و از قرار گرفتن مطالب سایت در رتبه های برتر گوگل جلوگیری می کند.

در واقع ، این صفحات مانند زامبی هایی هستند که در فیلم ها و بازی ها می بینیم: نه کاملاً بی جان هستند و نه مرده اند و نه زنده و فعال هستند. بلکه آنها با تنبلی خود به صفحات دیگر آسیب می رسانند.

ممکن است محتوای مفید و مفیدی را به سایت خود اضافه کنید ، اصول سئو را در آن رعایت کنید و سعی کنید محتوای آن را به گونه ای تنظیم کنید که برای کاربران مفید بوده و آنها را جذب کند. اما با در نظر گرفتن همه این موارد ، سایت شما هنوز رتبه بندی مناسبی در گوگل ندارد. این اصلی ترین عیب صفحات زامبی است.

اکنون ما می توانیم مفهوم گزارش زامبی را بهتر درک کنیم. همانطور که گفته شد ، رپورتاژ آگهی مقالات و محتواهای کاربردی هستند که موضوعی را بدون تعصب بررسی می کنند و در نهایت با جلب اعتماد مخاطبان را ترغیب به استفاده از محصول خاصی می کنند. حال ، اگر رپورتاژ آگهی کیفیت پایینی داشته باشد و مخاطب را جذب نکند یا از طرف گوگل ترافیک دریافت نکند ، یک گزارش زامبی است. رپورتاژی که یکی از صفحات سایت را به صفحه زامبی تبدیل می کند و کیفیت کل محتوای سایت را تحت تأثیر قرار می دهد و از ارزش آن می کاهد.

زامبی پیج چیست

تاثیر صفحات زامبی بر روی سئو سایت

اکنون که معنای صفحات زامبی و زامبی رپورتاژ آگهی روشن است ، می توانیم به آثار و مضرات چنین محتوایی اشاره کنیم.

رپورتاژ زامبی در درجه اول محتوای بی کیفیت است که اطلاعات جدیدی را در اختیار مخاطبان قرار نمی دهد و محتوای منحصر به فرد و خاصی را شامل نمی شود. به عنوان مثال ، اگر محتوای صفحه یک سایت از سایت های دیگر کپی شود ، از نظر گوگل ارزش محتوایی ندارد.

در حالی که گوگل تشخیص می دهد که یک مقاله تکراری است ، آن را در نتایج جستجوی برتر خود ذکر نمی کند و حتی می تواند کل سایت را به دلیل داشتن صفحات و محتوای تکراری مجازات کند.

اگر رپورتاژی دارای محتوایی بسیار قدیمی است و حاوی محتوایی است که قدیمی است و امروزه دیگر مرتبط نیست ، رپورتاژ زامبی محسوب می شود. محتوای بسیار کوتاه (به عنوان مثال ، کمتر از 300 کلمه) که حاوی اطلاعات ارزشمندی برای مخاطب نباشد نیز می تواند آن صفحه را به یک صفحه زامبی تبدیل کند.

همانطور که مشاهده می کنید ، محتوای تکراری یا غیر واقعی و کپی شده و محتوای کوتاه یا فاقد محتوای مفید ، گزارشی با کیفیت بسیار پایین و بی اثر می سازد.

مطالب زامبی را می توانید در همه جا پیدا کنید: لینک های داخلی وب سایت ، برچسب ها و دسته های بلااستفاده یا کمتر استفاده شده ، محتوای کوتاه بی کیفیت ، لینک های شکسته و غیره. گوگل همچنین باید در ارزیابی محتوای مفید و ارزشمند سایت اشتباهاتی داشته باشد و آنها را بی کیفیت ارزیابی کند. به عبارت دیگر ، اصلی ترین عیب رپورتاژ زامبی کاهش ارزش کلی محتوای وب سایت است.

هنگامی که ارزش محتوای سایت کاهش می یابد ، شانس رسیدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن در میان نتایج برتر آن بسیار کاهش می یابد. در نتیجه ، بخش بسیار مهمی از ترافیک سایت که می توانست از طریق اصول سئو و نتایج جستجوی گوگل به دست آمده باشد از بین می رود. نتیجه نهایی کاهش رتبه الکسا وب سایت و در نهایت کاهش مخاطبان سایت است.

علاوه بر این ، هدف اصلی رپورتاژ آگهی ارائه اطلاعات مفید به کاربران است. به این ترتیب ، نویسنده و ناشر گزارش می تواند خود را متخصص معرفی کند و اعتماد و اطمینان مخاطبان خود را جلب کند. نتیجه نهایی این اعتماد خرید یا حداقل تمایل به استفاده از یک محصول خاص است. اما آیا گزارش زامبی ها نیز همین تأثیر را دارد؟

رپورتاژ زامبی به دلیل کیفیت پایین نمی تواند محتوای مفیدی را به مخاطب ارائه دهد. ممکن است خواننده با خواندن چند سطر متوجه شود که این چیزی نیست که او به دنبال آن است و نمی تواند به سوالات خود پاسخ دهد و بنابراین از ادامه خواندن خودداری می کند.

بنابراین ، ناشر محتوای تبلیغاتی بی کیفیت یا به عبارت دیگر زامبی های رپورتاژ آگهی ، نه تنها نمی تواند خود را متخصص به مخاطبان معرفی کند ، بلکه نمی تواند اعتماد و اطمینان آنها را جلب کند. نتیجه نهایی چنین موضوعی هم عدم ترغیب و فروش محصول و هم کاهش اعتبار و ارزش برند یا محصول است.

همه اینها آثار منفی و مضر یک صفحه زامبی را نشان می دهد و پاسخ خوبی به این سوال است که چرا نباید رپورتاژ زامبی ها بنویسیم!

حذف صفحات زامبی

حذف صفحات زامبی

آیا باید صفحات زامبی را حذف کرد؟

رفتاری که باید با محتوا و صفحات زامبی انجام شود تا حد زیادی به ماهیت آنها بستگی دارد. به عنوان مثال ، بخش بزرگی از صفحات و مطالب زامبی مربوط به برچسب ها و دسته بندی های بی فایده و لینک های خراب است. چنین بخشهایی باید حذف شوند. اما قسمت دیگر محتوای به اصطلاح زامبی ، مقالات و مطالبی است که یا خیلی قدیمی هستند ، یا خیلی کوتاه هستند ، یا کپی شده و قدیمی هستند و … راه حل های بهتری برای چنین محتوایی می توان یافت. کرد.

محتوای قدیمی و قدیمی را می توان با محتوای جدید جدید و موثر به روز کرد و تازه کرد. به عنوان مثال ، رپورتاژی که به دلیل محتوای قدیمی و غیر مفید به عنوان رپورتاژ زامبی در نظر گرفته می شود ، اگر با مطالب جدید ، تازه و مفید به روز شود ، تبدیل به محتوای ارزشمندی شده است. محتوای کپی شده از سایت های دیگر ، با کمی مطالعه و بازنویسی ، می تواند به محتوای اصلی و جدید تبدیل شود که ارزشمند است.

اما در هر صورت ، اگر حذف محتوا و صفحات زامبی یک ضرورت است ، بهتر است این کار را به تدریج و به آرامی انجام دهید. حذف ناگهانی تعداد زیادی از صفحات به رتبه سایت شما در گوگل آسیب می رساند و باعث کاهش شدید ترافیک وب سایت می شود.

برای حذف صفحات زامبی ، بهتر است ابتدا این صفحات را شناسایی کنید. سپس یک صفحه پشتیبان برای هر یک از این صفحات با محتوای جدید و اصلی و مطابق با اصول سئو انتخاب کنید و در نهایت صفحه حذف شده را با Redirect 301 به صفحه پشتیبان لینک دهید.