۱۴ روش تاثیر گذار برای افزایش نرخ تبدیل سایت

روش های بهبود نرخ تبدیل سایت

نرخ تبدیل تعداد کاربرانی است که پس از بازدید از سایت شما مشتری می شوند. یا در خبرنامه خود مشترک شوید و خلاصه ای از درصد کاربرانی را که پس از ورود به سایت شما آنچه فکر می کنند انجام می دهند ، به نام نرخ تبدیل سایت. شما تمام تلاش خود را برای انتشار مطالب جدید و به روز نگه داشتن سایت انجام می دهید و ممکن است روزانه هزاران بازدید داشته باشید و حتی پول زیادی برای خرید ترافیک ، جستجوگرها ، پشتیبان گیری و تبلیغات لینک داشته باشید ، اما فقط درصورتی که مشتری نداشته باشید و بدون درآمد از سایت ، شما در عمل شکست خورده اید. نرخ تبدیل یکی از بهترین معیارها در بازاریابی دیجیتال است و همیشه باید سعی کنید آن را بهبود ببخشید.

روش های بهبود نرخ تبدیل سایت

۱۴ روش تاثیر گذار برای افزایش نرخ تبدیل سایت

رابط کاربری سایت را ساده کنید

اولین قدم برای افزایش نرخ تبدیل سایت شما این است که همیشه به خاطر داشته باشید که وقتی کاربری وارد سایت شما می شود باید بتواند منوها و سایر بخشهای سایت را به راحتی پیدا کند و رابط کاربری گیج کننده ای نداشته باشد. همچنین ، سایت شما باید با تمام مرورگرها ، تلفن های همراه و رایانه های لوحی سازگار باشد تا هیچ کاربری برای مشاهده سایت مشکلی نداشته باشد.

دکمه خرید را در دسترس بگذارید

وقتی کاربری به محصولی در سایت شما میرسد و قصد خرید آن را دارد باید دکمه خرید محصول در دسترس او باشد تا بتواند سریعا خرید خود را انجام دهد.نه اینکه کاربر چند صفحه را زیر و رو کند برای فهمیدن روند خرید محصول از سایت شما و در اخر هم پشیمان شود و به سایت دیگری برود.

اطلاعات کامل ارائه کنید

تمام اطلاعات و مشخصات محصول را در قسمت توضیحاتش درج کنید.مشخصات فنی, مدل,شرکت  سازنده, نظرات کاربران و …. و همچنین قابلیت دانلود فایل PDF مشخصات محصول را سایت خود قرار دهید. این کمک فراوانی به اعتماد مشتری و افزایش نرخ تبدیل سایت میکند

با کاربر صادق باشید

اگر محصولی برای فروش دارید ، تمام هزینه های جانبی آن را به کاربر اطلاع دهید ، حتی تعداد موجودی آن کالاها را بنویسید. زیرا وقتی کاربری قیمتی را در سایت شما مشاهده می کند ، می خواهد کالا دقیقاً با همان قیمت تحویل داده شود و اگر هزینه هایی از جمله: مالیات ، هزینه پیک ، هزینه پشتیبانی و ضمانت هنگام دریافت کالا را می بیند که باعث نهایی شدن کالا می شود قیمت بسیار بالاتر از قیمت ذکر شده این محصول در سایت شماست. نتیجه عدم رضایت کاربر و بی اعتمادی شما به شما خواهد بود.

زیاد از کاربر سوال نپرسید

کاربران همیشه عجله دارند و دوست ندارند برای خرید یک محصول به هزاران سوال پاسخ دهند. سعی کنید فرم خرید مفید و مختصر باشد و فقط اطلاعات واقعا لازم را از کاربر بخواهید. زیاد پرسیدن باعث خستگی کاربر و پرش از سایت و کاهش نرخ تبدیل سایت می شود.

اعتماد کاربر را جلب کنید

وقتی کاربری برای خرید جنس وارد سایت شما می شود باید دلیلی برای اعتماد به شما در فضای مجازی پیدا کند و با چند روش ساده میتوانید اعتماد کاربر را جلب کنید : نوشتن آدرس شرکت و تلفن تماس پشتیبانی , گواهی نماد , گواهی SSL و همچنین یک طراحی زیبا و جذاب میتواند اعتماد کاربر را جلب کند.

حتما گارانتی معتبر ارائه کنید

برای کالاهای فیزیکی گارانتی قرار دهید تا اگر کاربر از خرید خود رضایت نداشت یا کالا با مشکل به دستش رسید بتواند آن را تعویض کند.

افزایش نرخ تبدیل سایت

مطلع ساختن کاربر از مراحل خرید

بعد از خرید جزییات آن را برای کاربر ارسال کنید و همچنین بعد از ارسال محصول کد رهگیری و سایر اطلاعات لازم را در اختیار کاربر قرار دهید تا بتواند لحظه به لحظه در جریان ارسال محصولش باشد.

روشهای پرداخت متنوع داشته باشید

برای روند پرداخت نهایی چندین روش استفاده کنید مانند : پرداخت آنلاین , واریز نقدی , کارت به کارت و … سایر روشهای ممکن

جوایز خرید کمک فراوانی می کند

برای هر خرید کاربر یک اشانتیون در نظر بگیرید و به همراه آن محصول ارسال کنید.این کار میتواند تاثیر فراوانی در افزایش نرخ تبدیل سایت داشته باشد.

اطلاع رسانی قوی داشته باشید

اگر برای محصول خود امکاناتی مانند : ارسال رایگان , پشتیبانی رایگان , پس گرفتن و تعویض تا مدتی و از این  دست آفر ها در نظر گرفته  اید حتما  در  صفحه اطلاعات محصول آن را اطلاع رسانی کنید تا کاربر تشویق به خرید شود.

قابلیت مقایسه محصولات را ایجاد کنید

اگر چند محصول مشابه دارید که فقط ازنظر امکانات کمی تفاوت دارند با راه اندازی بخش مقایسه در سایت خود میتوانید به کاربر کمک کنید بهترین گزینه را خرید کند. امکان مقایسه معمولا در مورد رایانه و لپ تاپ وهمچنین موبایل و تبلت و لوازم دیجیتالی  از این دست  کمک فراوانی به خرید کاربر میکند.

حرفه ای به نظر برسید

طراحی ظاهری سایت اولین چیزی است که نظر کاربر را جلب میکند.مانند ویترین مغازه ها که در خیابان اولین چیزی است که شما را وادار میکند وارد آن مغازه شوید. پس سعی کنید یک سایت شیک و امروزی داشته باشید با رابط کاربری آسان و مدرن و همه چیز در دسترس کاربر باشد.

نظرات خریداران قبلی را منتشر کنید

این بخش یکی از مهمترین بخشهایی است که هر فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد. با خواندن نظرات افرادی که قبلاً آن کالا را خریداری کرده اند ، کاربر درک بهتری از کیفیت و کارایی آن محصول خواهد داشت. این بخش را به صفحه امتحان کنید. توضیحات محصول خود را اضافه کنید زیرا تأثیر بسزایی در افزایش نرخ تبدیل سایت شما خواهد داشت.

رعایت تمام نکات فوق به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل سایت را به میزان فوق العاده ای برسانید و کاربری که وارد سایت شما شده است با دست خالی خارج نخواهد شد و همچنین رعایت این نکات میزان پرش سایت شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. البته مهمترین نکته صداقت و انصاف در فروش است. اگر با مشتری صادق باشید ، او بارها از شما خرید می کند. و حتی دیگران را به خرید از سایت شما تشویق می کند.

خرید تبلیغات برای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *