بازاریابی ویروسی | آنچه که باید در مورد این نوع بازریابی بدانید

بازاریابی ویروسی

میلیون‌ها بازدیدکننده در چند روز

بیشتر ما وقتی می خواهیم تصویری از خودمان بکشیم. آرام و آرام رفتار می کنیم. اما آیا تاکنون به ویروسی یا ویروسی شدن فکر کرده اید؟ البته نگران نباشید ، این به معنای ویروس رایانه ای یا پاتوژن نیست و به معنی گسترش سریع مطالب در وب است. آیا یک تبلیغ کالا به طور تصادفی ویروسی می شود یا از طریق کمپین های ویروسی ، تبلیغات ویروسی و به ویژه بازاریابی ویروسی به چنین جایگاه ویژه ای می رسد؟ در این مقاله ، ما قصد داریم با چند مثال همه آنچه را که باید در مورد بازاریابی ویروسی بدانید را برای شما بازگو کنیم.

برای درک بهتر ، نگاهی بیندازید که ویروس منفور کرونا چگونه دنیا را فلج کرده است. اما بازاریابی ویروسی کسی را آزار نخواهد داد و فقط به دلیل شیوع سریع ویروس از آن استفاده می کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

زیستگاه اصلی این نوع بازاریابی شبکه های اجتماعی است. فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، یوتیوب و … دلیل اصلی آن سهولت و سرعت بالای به اشتراک گذاری مطالب در این سیستم عامل ها است. با این حال ، باید توجه داشته باشید که این نوع بازاریابی می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند. این بدان معناست که گاهی دیده می شود محتوای بد تولید شده توسط یک شرکت مشهور دارای کاستی هایی است و از آنجا که کنترل قسمت زیادی از سهام از عهده شرکت ها خارج است ، می تواند به اعتبار شرکت و محصولات آن آسیب برساند.

بازاریابی ویروسی

دلایل محبوبیت بازاریابی ویروسی

به طور کلی ، مزایای استفاده از این نوع بازاریابی ، که منجر به استفاده گسترده از آن شده است ، می تواند به چهار مزیت کلی تقسیم شود: جهت خرید رپورتاژ آگهی تضمینی با ما تماس بگیرید.

هزینه بسیار کم در مقایسه با بازاریابی دیگر

یکی از دلایلی که هزینه بازاریابی ویروسی در مقایسه با سایر بازاریابی بسیار ناچیز است این است که قسمت زیادی از کار توسط خود کاربران انجام می شود. بنابراین شما به عنوان مدیر یک شغل می توانید محصولات یا خدمات تجاری خود را با کمترین هزینه و البته نه به هیچ وجه به بازار عرضه کنید. در چنین کمپین هایی ، نیازی به خرید فضای تبلیغات خود مانند بیلبوردها ، تیزرهای تلویزیونی یا تراکت ها نیستید.

پتانسیل بالا در رشد و پیشرفت کسب و کار

با توزیع تراکت می توانید به تعداد بسیار محدودی از مخاطبین بالقوه برسید. همچنین با قرار دادن تبلیغات در روزنامه های کثیرالانتشار ، فقط به خوانندگانی می رسید که روزنامه خوان هستند. اما اگر فیلم جذاب یا محتوای متنی عالی تولید کنید ، بدون هیچ گونه تلاش و هزینه ای می توانید به طیف وسیعی از مخاطبان هدف برسید. از این رو ، این نوع بازاریابی برای مشاغل کوچک یا حتی فردی بسیار مثر است و مدیران این نوع تجارت می توانند صد سال را یک شبه طی کنند.

هیچگونه اجباری در کار نیست

بسیاری از روش های بازاریابی مخاطبان را تحت فشار قرار می دهد. برای درک بهتر این موضوع ، به توزیع تراکت نگاه کنید ، که شکل قدیمی بازاریابی است. در این نوع بازاریابی ، مردم جزوه های تبلیغاتی را جلوی چشم مردم می گیرند و کاغذهایی را به آنها می دهند که ممکن است هرگز حتی نگاه نکنند.

در عوض ، در دنیای مجازی ، اگر موردی توجه شما را جلب کند ، آن را برای دوستان خود ارسال خواهید کرد. دوستان شما ممکن است به محض دیدن یک فیلم تبلیغاتی جالب با شما به اشتراک بگذارند. در چنین شرایطی ، کاربران ناخواسته سفیر بازاریابی محصولات شما خواهند بود ، در حالی که شما نه آنها را استخدام می کنید و نه آنها را می شناسید. می توان گفت که تصمیم برای به اشتراک گذاشتن پیام توسط کاربر اتخاذ می شود و از آنجا که هیچ فشار و زوری بر آن وارد نمی شود ، درک بهتری از تبلیغات شما دریافت می شود.

به رشد شما کمک خواهد کرد

در وهله اول ، اگر بتوانید از منظر خلاقانه و ابتکاری محتوای درجه یک تولید کنید که کاربران مشتاق به اشتراک گذاری آن هستند ، در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش مشتریان بالقوه خود خواهید بود. از آنجا که هیچ محدودیتی در تولید محتوای بازاریابی ویروسی ندارید ، می توانید از بستر آماده شده نهایت استفاده را ببرید.

می توانید محتوای ویدئویی خود را از چند ثانیه به چند ساعت افزایش دهید. اما اگر بخواهید در بازاریابی سنتی همان کار توزیع تراکت را انجام دهید ، متوجه می شوید که باید یک کتابچه چند صد صفحه ای بسازید و در پایان به هدفی که در ذهن داشتید نخواهید رسید.

استراتژی‌های تاثیرگذار در بازاریابی ویروسی

استراتژی‌های تاثیرگذار در بازاریابی ویروسی

اکنون که با مزایای این نوع بازاریابی آشنا شدید ، در این قسمت از مقاله می خواهیم انواع مختلف استراتژی را که در تولید محتوای ویروسی بسیار موثر است ، به شما معرفی کنیم. ما استراتژی های بازاریابی موثر را به شش بخش تقسیم کرده ایم ، به شرح زیر:

تاثیر مثبت بر مخاطب با محتوای آمیخته با طنز

می توان گفت که شوخ طبعی و خوشبختی از مولفه های بسیار تأثیرگذاری در به اشتراک گذاری محتوای تولید شده در فضای مجازی هستند. افراد تمایل بیشتری به تماشای فیلم هایی دارند که در آنها پیام آموزشی با یک شوخی همراه است. از نظر تبلیغات ، ویدیو می تواند یک ویدیوی تبلیغاتی بسیار خنده دار یا یک ویدیوی بسیار معمولی اما خنده دار باشد. با این حال ، تا زمانی که محتوای شما با شوخ طبعی مخلوط شود ، افراد بیشتری به آن واکنش نشان می دهند به طوری که هیچ بازاریابی یا تبلیغات دیگری نمی تواند چنین بازدهی را برای شما به همراه داشته باشد.

ایجاد یک محتوای ناب

با محتوای کلیشه ای هرگز به جایی نخواهید رسید. برای تبدیل مخاطبان بالقوه تجاری خود به مشتریانی عادی ، باید رکورد جهانی بزنید! درست مثل ردبول. یک بدلکار ماهر توانست یک فضاپیمای فرازمینی را از فضا به زمین آزاد کند. اطراف او با برند ردبول پوشانده شده بود. ویدیوی سقوط آزاد این شخص به یکی از ویروسی ترین ویدیوهای YouTube تبدیل شده است.

در این تبلیغات ، ردبول با فراهم آوردن تمام زیرساخت های اساسی ، نام خود را برای همیشه از زبان مردم جهان به ثبت رساند. چیزی که هرگز از طریق بازاریابی سنتی به دست نمی آید. ردبول برجسته ترین شرکتی محسوب می شود که بیشترین بهره را از بازاریابی ویروسی برده است.

استفاده بهینه از سیستم‌های اشتراک گذاری

تولید محتوای عالی بدون توجه به امکان اشتراک‌گذاری آن در پلتفرم‌های مختلف، نمی‌تواند آنچنان سودی برای شما به عنوان مدیر یک کسب و کار و یا مدیر تبلیغاتی شرکت‌ها داشته باشد. محتوای شما باید به گونه‌ای باشد که اشتراک‌گذاری آن بسیار ساده و امکان‌پذیر در همه پلتفرم‌های معروف باشد.

بهینه‌سازی محتوا برای اشتراک‌گذاری به این معنا است که در وبسایت و یا صفحه کسب و کارتان، امکان اشتراک‌گذاری ویدیوها، عکس‌ها و متن‌ها از یک پلتفرم به یک پلتفرم دیگر فراهم باشد. با این روش به شما اطمینان داده خواهد شد که کاربران بیشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می‌شوند.

واکنش‌گرایی

محتوای شما علاوه بر تشویق مخاطبان برای اشتراک ، باید به گونه ای باشد که افراد به آنچه دیده ، شنیده یا خوانده اند پاسخ دهند. این واکنش می تواند به صورت نوشتن نظر باشد. با این کار افراد بیشتری در پاسخ به یکی از مخاطبین شما کنجکاو و تعاملی می شوند. این چرخه به محبوبیت برند شما ، شناخته شدن بیشتر و داشتن جایگاه خوب در جامعه کمک می کند.

از دادن پاداش به مخاطبین غافل نشوید

با طراحی پازل و مسابقات هیجان انگیز می توانید جوایز نفیسی را برای مخاطبان خود در نظر بگیرید. تعداد کمی از افراد می توانند هنگام دریافت جایزه واکنش بد نشان دهند. با راه اندازی مسابقه ای که حداقل یک ماه به طول می انجامد ، می توانید برند و تجارت خود را حداقل 30 روز در خط مقدم اخبار فضای مجازی قرار دهید.

مزایای این نوع استراتژی بازاریابی ویروسی آنقدر زیاد خواهد بود (اگر درست انجام شود) که پاداش شما اندک باشد.

همکاری با موسسات و شرکت‌های مختلف

یکی دیگر از تکنیک های بسیار مفید بازاریابی ویروسی همکاری با موسسات و شرکت های مختلف است. با استفاده از این تکنیک ، تجارت شما با بازار جدیدی روبرو خواهد شد که از چند جهت مهم است: وقتی با یک موسسه معتبر شریک شوید. می توانید از اعتبار آن برای اعتبار دادن به تجارت خود استفاده کنید. همچنین ، اگر همکاری شما با سایر شرکت ها ادامه یابد ، تماس های شما به کیفیت بالای خدمات شما پی می برند. این امر همچنین در حفظ مشتری های قبلی و جذب مشتری جدید بسیار موثر است.

بازاریابی ویروسی

نمونه داخلی استفاده از بازاریابی ویروسی

همانطور که در پایان این مقاله گفتیم ، ما قصد داریم یک مثال واقعی برای شما بیاوریم که توانسته است از طریق بازاریابی ویروسی جایگاه ویژه ای در جامعه کسب کند.

سخن پایانی

با استفاده از تکنیک های بازاریابی ویروسی ساده و در عین حال هوشمند ، می توانید در کمترین زمان و با بودجه کم به تبلیغات گسترده در مقیاس گسترده دست پیدا کنید. بنابراین همین امروز شروع کنید و به این فکر کنید که چه نوع محتوای جذابی را می توانید تولید کنید که به سرعت به اینترنت برسد.

خرید تبلیغات برای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *