افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

حتما شما هم مایل هستید که بدانید یک وب سایت از نظر گوگل چقدر اعتبار دارد؟ برای دانستن این موضوع نیاز به معیارهای گوناگونی داریم. page authority و domain authority  یکی از صد ها معیاری است که اعتبار سایت را مشخص می کند. در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم.

page authority چیست؟

معیاری است که توسط سایت Moz برای رتبه سایت توسعه یافت. در واقع این وب سایت با بررسی فاکتورها و الگوریتم های پیچیده به وب سایت از 0 تا 100 امتیازی می دهد. این رتبه به هر صفحه از وب سایت داده می شود.

Domain authority چیست؟

دامین اتوریتی یا DA نیز مانند page authority معیاری برای رتبه سایت است. تنها تفاوت این معیار با پیج آتوریتی در این است که DA به دامنه ی اصلی سایت (URL) داده می شود.

Domain authority مناسب یک وب سایت

دامین آتوریتی وب سایت های تازه کار عدد 1 بوده و تا رسیدن به عدد 20 در ابتدا آسان خواهد بود. ولی از آن به بعد نیازمند فعالیت مداوم هستید. امتیازات بین 30 تا 40 برای وب سایت های فعال و امتیاز بین 40 تا 60 برای وب سایت های معتبر مناسب است.

افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

 روش های افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

تولید محتوای سئو شده

حتما شنیده اید که می گوید محتوا سلطان است. در واقع ، محتوای خوب و اختصاصی برای یک وب سایت در اولویت است. هرچه محتوای بیشتر براساس اصول سئو باشد ، بازدید و بازدید از سایت شما بیشتر می شود. علاوه بر رعایت اصول سئو ، شما باید مخاطبان خود را بشناسید و محتوای متناسب با نیازهای آنها تولید کنید. این عامل می تواند صفحه اقتدار را افزایش دهد.

لینک سازی داخلی

لینک داخلی سازی به معنای اتصال یک صفحه از یک سایت به صفحه دیگر از همان سایت است. با این کار کاربران می توانند به راحتی بین صفحات مرتبط در سایت شما جابجا شوند و ربات های گوگل می توانند به راحتی صفحات جدید و مرتبط را پیدا کنند. لینک های داخلی بین صفحات شما در واقع نشان دهنده قوام و اعتبار سایت شما است. به عنوان مثال ، بیشتر مقالات لینک که برای اطلاعات شما در مقالات قرار می دهیم ، لینک های داخلی هستند. مطالعه محتوای راه حل های قابل اعتماد برای ساختمان لینک در سال 1400 به شما کمک می کند تا با استفاده از ساختمان لینک اقتدار صفحه را افزایش دهید.

لینک سازی خارجی

لینک های خارجی لینک هایی هستند که کاربران را از یک سایت به سایت دیگر منتقل می کنند. لینک های خارجی ، به ویژه اگر از وب سایت های معتبری باشند ، در اعتبار و رتبه بندی سایت شما بسیار تأثیرگذار هستند. به طوری که گوگل سایت شما را به عنوان یک وب سایت مرجع در نظر می گیرد. به عنوان مثال ، اگر این مقاله را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی یا فروم به اشتراک می گذارید ، در واقع لینک خارجی برای این صفحه از وب سایت ایجاد کرده اید.

تصاویر جذاب و اینفوگرافیک

تصاویر مرتبط و زیبا با محتوای سایت ، در جذابیت آن بسیار موثر است. اینفوگرافی ها موضوع محتوای وب سایت شما را از تصویر واضح می کنند. به عنوان مثال ، اینفوگرافی زیر برای این محتوا است.

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی تأثیر زیادی در تجارت شما دارد. زیرا میزان بازدید از وب سایت شما به صورت ارگانیک افزایش می یابد. این باعث می شود گوگل وب سایت شما را وب سایت فعال تری بداند و همچنین در صفحه اختیارات نیز تأثیر بگذارد. همانطور که گفتیم ، صفحه اقتدار مربوط به سئو سایت است که ما به طور کامل در محتوای تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت به آن پرداخته ایم.

سئو یک وب سایت

گوگل برای رتبه یک وب سایت از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند. برای اینکه از نظر گوگل رتبه خوبی کسب کنید باید قوانین سئو را در وب سایت خود به کار ببرید.

تنظیمات مهم سئو که باید روی سایت خود اعمال کنید:

  • وب سایت خود را در سرچ کنسول دو موتور جستجوی Google و Bing  ثبت کنید.
  • نقشه سایت xml خود را ایجاد کنید و پس از بهینه سازی، Google ارسال کنید.
  • robots.txt سایت خود را تنظیم کنید و به گوگل راهنمایی کنید که کدام یک از فایل های سایت شما را ایندکس کند.
  • زبان سایت خود را در همان ابتدا برای گوگل مشخص کنید، تا گوگل بتواند تشخیص بدهد سایت شما در چه زبانی رقابت می کند. برای مشخص کردن زبان سایت از hreflang استفاده کنید.
  • پروتکل سایت خود را از http به https تغییر دهید.
  • برای محتواهای خود از اسکیما استفاده کنید.

تیم سئو هاریکاسئو می تواند شما را در این امر یاری کند؛ همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد قوانین ساده سئو به مقاله زیر مراجعه کنید.

سرعت سایت

سرعت وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای بررسی این عوامل و افزایش سرعت بارگذاری سایت خود از وب سایت GTmetrix استفاده کنید. توجه داشته باشید که اندازه تصاویر موجود در سایت شما از نظر سرعت بسیار موثر است. برای کاهش سایز تصاویر می توانید به سایت compressjpeg.com نیز مراجعه کنید.

موبایل فرندلی

همانطور که از عنوان آن پیداست ، موبایل فرندلی به این معنی است که آیا وب سایت شما برای موبایل دوستانه است یا خیر. به عبارت دیگر ، اگر کاربران از طریق موبایل به سایت شما مراجعه کنند ، می توانند همه صفحات را بررسی کرده و با سرعت بارگذاری سایت در موبایل مشکل داشته باشند یا خیر. توجه به این مسئله در دوره ای که بیشتر افراد با کمک موبایل در وب گشت و گذار می کنند ، در صفحه اقتدار یک وب سایت موثر است.

موبایل فرندلی

 

قدمت دامنه

هرچه قدمت وب سایت شما بیشتر باشد، نشان می دهد که فعالیت و قدرت دامنه شما نیز در بستر اینترنت بیشتر بوده و این امر در افزایش پیج آتوریتی شما موثر است.

صبور باشید

افزایش پیج آتوریتی شما کاری نیست که ناگهانی و در یک شب صورت بگیرد. پس از ایجاد هر یک از تغییراتی که بالا گفتیم، خزنده های Moz به خواندن و ارزیابی وب سایت شما می پردازند که این کار زمان بر است ، بنابراین باید صبور باشید تا نتیجه تغییراتی را که ایجاد کردید مشاهده کنید.

چه امتیازی برای پیج اتوریتی خوب است؟

  • امتیاز بالای 70 برای یک وب سایت بسیار ایده آل است ولی به همان میزان که خوب است، کسب آن نیز سخت و دشوار نیز می باشد.
  • امتیاز بین 50 تا 60؛ بسیار خوب است و وب سایت هایی با این امتیاز جایگاه ویژه ای دارند.
  • امتیاز 40 تا 50 امتیاز خوبی برای پیج آتوریتی است. این سایت در کسب و کار خود به جایگاه خوبی رسیده است.
  • امتیاز بین 30 تا 40؛ سایت هایی با این امتیاز نیز جایگاه نسبتا خوبی دارند ولی نمی توان گفت ضعیف هستند. زیرا کسب رتبه در پیج آتوریتی آسان نیست.
  • امتیاز بین 20 تا 30؛ اکثر وب سایت هایی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده اند این امتیاز را کسب می کنند. البته این امتیاز به معنای ضعف یک کسب و کار نیست، بلکه باید از جهات دیگر نیز بررسی شود.
  • امتیاز بین 10 تا 20؛ سایت های نوپا اصولا این امتیاز را دارند.
  • امتیاز  بین 0 تا 10؛ صفحاتی که به تازگی ایجاد شده اند، این امتیاز را دارند.

بررسی پیج اتوریتی سایت

از آنجایی که PA  و DA جایگزین page rank شده است، بنابراین باید برای افزایش سطح کیفی وب سایت خود به این دو معیار توجه کنید. برای این امر میتوانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

  • ابزار Keyword explorer
  • ابزار link explorer
  • نصب افزونه Mozbar

سخن آخر

صفحه اقتدار یک وب سایت نشان دهنده اعتبار دامنه وب سایت است. بنابراین باید در جهت افزایش آن تلاش شود. همانطور که گفته شد ، عوامل مختلفی مانند اصول سئو ، دوستی موبایل ، تصاویر و شبکه های اجتماعی در این رتبه بندی موثر هستند و مجموعه ای از این عوامل در کنار هم می تواند شما را به یک وب سایت معتبر تبدیل کند.

خرید تبلیغات برای سایت

Domain authority مناسب یک وب سایتبررسی پیج اتوریتی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *